
Port w Darłowie – Darłówku, początek od ul. Wschodniej 14, przez ul. Zachodnią 2, jest to
oryginalna zabudowa portu rybackiego z XIX i XX wieku. Usytuowany w ujściu rzeki Wieprzy Port w Darłowie dzieli się na: Awanport, Port Darłówko oraz Port Darłowo.
Wejście do portu osłonięte jest
dwoma ponad 400 metrowymi falochronami (Falochron Wschodni 415 m - Głowica 21,5 m, Falochron Zachodni 464,6 m -Głowica 20 m oraz Ostroga Zachodnia 60,1 m). W główkach wejście ma 38 metrów szerokości i 7 metrów głębokości, natomiast
kanał portowy ma głębokość 4- 5 m (Awanport 6 m ) i 23 m szerokości.

Długość nabrzeży w eksploatacji: przeładunkowe 370 m, rybackie 686 m oraz remontowe 152 m. Port
jest zarówno portem handlowym, rybackim, jak i turystycznym. Rocznie przeładowuje się tu od kilku do kilkunastu tysięcy ton ładunków głównie masowych. Darłowo od kilku już lat
posiada stałe, letnie połączenie turystyczne z duńskim Bornholmem realizowane przez statki Żeglugi Gdańskiej.
Do Portu Morskiego Darłowo mogą zawijać jednostki do 75 metrów o zanurzeniu maksymalnym do 4 metrów. Za zezwoleniem Kapitana Portu w Darłowie istnieje możliwość zawinięcia większych jednostek. Wszyscy żeglarze, którzy odwiedzają
Port Morski Darłowo mogą skorzystać z kontenera sanitarnego, umiejscowionego za mostem, po wschodniej stronie portu. W kontenerze mieści się toaleta, prysznic
i pomieszczenie rekreacyjne. Można również podłączyć się do energii elektrycznej oraz po uprzednim kontakcie z Zarządem Portu pobrać wodę słodką.